Cyklisté ve Frýdku-Místku nejsou skupinou, pro kterou by se ve městě dělalo první poslední. Na druhou stranu, jak se ukázalo například při úvahách o cyklostezce na Riviéře, snahy o rozšíření sítě pro kola narážejí zase jinde (viz Cyklostezky na Riviéře se místní bojí). Tak jako tak pendlovat na bicyklu mezi Místkem a Frýdkem není jednoduché a cyklisté s gustem vypráví, jak nemají jinou šanci než používat světelné křižovatky, které je třeba v časném ranním provozu nezaznamenávají, takže musí na semaforech čekat, až přijede osobní vozidlo a spustí se zelená.

„Jako každodenní cyklista musím bohužel konstatovat, že Frýdek-Místek není ve srovnání s jinými městy k cyklistům moc přívětivý. Za poslední tři roky nedošlo ve Frýdku-Místku k žádnému zlepšení cyklistické infrastruktury. Jediným počinem za tu dobu bylo nedávné namalování několika piktogramů na cyklostezce podél řeky Ostravice, toť vše. V porovnání s jinými městy dlouhodobě přešlapujeme na místě,“ myslí si Michal Polák, který upozorňuje na to, že Frýdek-Místek je jediné větší město na severní Moravě, které dodnes nemá žádné cyklopruhy. Přitom srovnatelná města jako Třinec nebo Nový Jičín již mají kilometry a kilometry cyklopruhů, které poskytují cyklistům na cestách větší bezpečí.

„Zatímco silniční cyklisté by ocenili chybějící cyklopruhy, běžní cyklisté by zase uvítali, kdyby mohli po městských parcích a sadech jezdit legálně, bez hrozby pokuty ze strany policie. Faktem totiž je, že cyklisté mají zákaz vjezdu do všech městských parků a sadů ve Frýdku-Místku. Jedinou malou výjimkou je cyklostezka podél Ostravice v sadech B. Smetany v Místku, nicméně zbývajících 90 % plochy sadů B. Smetany je stejně cyklistům oficiálně zapovězeno. Nenapadá mě přitom jediný rozumný důvod, proč by jízda na kole nemohla být v městských parcích legalizována. V praxi cyklisté po parcích stejně jezdí, nicméně riskují tím nemalou pokutu za porušení pravidel silničního provozu,“ pokračuje ve svém podnětu Michal Polák.

Tak jak už to bývá, představu ještě uvolněnějšího pohybu cyklistů v parcích nemusí vítat pro změnu chodci, speciálně starší lidé nebo maminky s kočárky a malými dětmi, kteří se mohou cítit ohroženě.

Nedávno jsme psali, že by si toto místo zasloužilo vodorovné dopravní značení (viz Střetům chodců s cyklistou může zabránit značení). Město to vyřešilo malůvkami informujícími o smíšeném provozu na cyklostezce. Pozornost projíždějících cyklistů v inkriminovaném místě to každopádně zvýší.