Dnes pár minut po poledni po krátkém brífinku Ředitelství silnic a dálnic projelo první vozidlo čerstvě spuštěným úsekem napojení na obchvat Frýdku-Místku ve směru od Ostravy do Beskyd. Premiéru obstaral černý vůz, který se ukázal jako policejní, ale pak už symbolicky následoval kamion a po něm menší kolona osobních vozidel.

Ředitelství silnic a dálnic se tak podařilo spustit první úsek ještě před prázdninami, kdy ve směru od Ostravy do Beskyd a nazpátek pospíchá za rekreací zvýšené množství vozidel, a to nejen v souvislosti s víkendem.

Jako historický okamžik pro Frýdek-Místek spuštění provozu první části od severu k jihu označil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. „Je to první střípek mozaiky obchvatu, který se potýkal v rámci přípravy s obrovskými problémy, se spoustou odvolání, soudů. Postupně se je snažíme skládat, abychom dokázali zprovoznit celý obchvat, tedy i východ a západ. Před prázdninami, o dva měsíce dříve než je samotný termín zprovoznění, zprovozňujeme tento úsek, aby se Frýdku-Místku mohlo alespoň částečně ulevit,“ řekl ředitel ŘSD, který si uvědomuje, že dalších šest měsíců do konce roku čeká jeho organizaci i zhotovitele ještě spousta práce.

„Čekáme na získání pravomocného stavebního povolení tady na začátku D48, kde je v tuto chvíli zrušeno, abychom i tento úsek, napojení od Olomouce, dokázali dokončit. Očekáváme nabytí právní moci stavebního povolení zhruba v průběhu července, v srpnu bychom měli stavbu dokončit a první etapa obchvatu jako celku by měla být spuštěna 3. září, alespoň v polovičním profilu pak i na II. etapě do konce roku. To by mělo vyvézt vozidla z Frýdku-Místku, kde je ta situace dlouhodobě opravdu nepřijatelná. Takže dnes je to takový první dárek a věříme, že do konce roku bude těch dárků ještě více,“ přislíbil Radek Mátl.

Zástupci města považují i zprovoznění první části jako důležité, zejména pro sídliště Riviera, Beskydskou a Frýdlantskou ulici, kde by se první změny v provozu mohly od dnešního dne začít projevovat. Primátor Petr Korč po poděkování všem, kteří se za „ta desetiletí“ jakkoli podíleli na překonávání mnoha peripetií této stavby, připomněl, že Frýdek-Místek je v úseku u Polárky pořád druhým nejzatíženějším dopravním místem po ostravské Rudné a že je město připraveno „vrátit Hlavní třídu občanům“.