Nové vedení města se rádo pyšní novým nástrojem komunikace s veřejností Mobilním rozhlasem a před koncem roku se pochlubilo, že v rámci této aplikace eviduje již 158 vyřešených podnětů, které pomohly zkvalitnit a zpříjemnit život ve městě. Občané však FMSEZNAM upozornili, že si radnice sama dá zelenou fajfku signalizující vyřešený podnět, i když ten vyřešený není.

„Dne 17. 12. 2021 jsem prostřednictvím aplikace Mobilní rozhlas upozornil na rozježděnou zeleň od autobusů MHD na autobusové „točně“ na Frýdlantské ulici vedle Janáčkova parku v Místku, viz přiložené foto. Dne 22. 12. 2021 byl stav hlášení změněn na vyřešeno, i když ve skutečnosti závada vyřešena nebyla,“ upozornil FMSEZNAM Michal Polák, kterého nadzvedla zaslaná odpověď o „vyřešení“ celé záležitosti. Ta zní: „Dobrý den, rádi bychom Vás informovali, že u Vámi nahlášené fotohlášky ZmapujTo s číslem 191891 a názvem: Závada na veřejné zeleni došlo ke změně. Aktuální stav hlášení je: Vyřešeno. Text komentáře: Dobrý den. Jde o dlouhodobě trvající problém, vzhledem k velikosti se zde autobusy nemohou otočit tak, aby k poškozování trávníku nedošlo. Zvažují se zde stavební úpravy komunikace nebo přemístění zastávky autobusů na původní točnu u křižovatky ul. Frýdlantské s Beskydskou. Rozježděná zeleň bude upravena až v rámci případných úprav. Děkujeme, že používáte Mobilní rozhlas.“       

Protože Michal Polák situaci jako vyřešenou rozhodně neviděl, napsal dne 23. prosince v návaznosti na tuto odpověď emailem náměstkovi primátora Leonardu Vargovi, pod kterého životní prostředí spadá, jak by se tato závada skutečně, alespoň provizorně, vyřešit dala. „Navrhnul jsem, aby TS a.s. provedly zasypání rozježděného bahna nějakým štěrkem či drobným kamenivem, jelikož se to bahno tam roznáší po chodnících a komunikaci. A odpověď pana Vargy? Do dnešního dne (13. 1.) vůbec žádná,“ upozornil Michal Polák na fungování vedení frýdecko-místecké radnice, které považuje za „diletantské“.

Na původní točně by to autobusy taky neměly jednoduché.

Případů je více

Když se na podněty z Mobilního rozhlasu, které si radnice zeleně „odfajfkne“ jako vyřešené, podíváme, najdeme tam případů, kdy si město samo neoprávněně píše jedničky do žákovské, mnohem více. Pomineme-li podněty, které se jaksi vyřeší samy v rámci běžného režimu například pravidelným svozem odpadů a jsou to takové ty „jedničky zadarmo“, tak podobných podnětů, kdy město podnět považuje za vyřešený příslibem řešení budoucího, je mnoho.

Typicky to pak vypadá takto: „Dobrý den, posílám odpověď správce haly na Vámi zaslaný dotaz: “Ano, uvažujeme o prodeji online vstupenek na bruslení. Určitě jej nestihneme zrealizovat tuto zimní sezónu a budeme dělat maximum pro to, aby to bylo v příští sezóně.” A je to „vyřešeno“.

Mobilní rozhlas by měl nějakou vypovídající hodnotu, pokud by zelené fajfky nedávala sama sobě radnice, ale dávali je samotní občané, když by byli s reakcí spokojeni, ale takovou aplikaci by tvůrci samosprávám těžko prodali jako „ideální prostředek, jak vylepšit PR (vztahy s veřejností)“. Ale zamyslet by se mohli alespoň nad fajfkou semaforově oranžovou, která by mohla znamenat „řešení máme a v čase bude realizováno“. A zelenou používat jen na podněty skutečně vyřešené.