Senátorka za frýdecko-místecký obvod Helena Pešatová dostala příležitost vystoupit na březnovém jednání zastupitelstva, kde představila své aktivity zejména v oblasti dopravy. Pro samotný Frýdek-Místek je asi nejzajímavější, že navázala na předchozí snahy komunálních politiků zrušit placený dálniční úsek z Frýdku-Místku na Ostravu.

Senátorka Pešatová spolu s obcemi, které lemují dálnici D56 od Ostravy do Frýdku-Místku, řeší možnost zrušení dálničního poplatku v úseku mezi exity 40–52, protože povinnost dálniční známky svádí mnohé řidiče využívat průjezd přes okolní obce a avizované zdražení dálniční známky situaci zřejmě ještě zhorší. „Úlevu od zbytečného průjezdu vozidel do 3,5 tuny by obcím jistě přinesla možnost využívat úsek D56 jako svůj přirozený bezplatný obchvat. Za tímto účelem jednáme s ministerstvem dopravy o udělení výjimky ze zpoplatnění daného úseku dálnice,“ říká Helena Pešatová.

„Já jsem rád, že toto téma po senátorských volbách nezapadlo, že je shoda na tom, že dálniční známka v tomto úseku způsobuje okolním obcím problém. Paní senátorka má možnost působit v tomto smyslu v Praze velmi setrvale a jak ji znám, tak vyvine značné úsilí, aby zde změnila názor na to, co my tady na severní Moravě skutečně potřebujeme,“ potěšila senátorka zastupitele Karla Deutschera, který se této problematice rovněž věnoval.

Senátorka Helena Pešatová zastupitelům připomněla, že již podpořili jinou aktivitu – nákup přenosných vah, které budou v naší oblasti sloužit k vážení nákladních automobilů, které nadměrnými náklady ničí veškeré komunikace. „Věřím, že toto opatření přispěje k tomu, aby komunikace byly do jisté míry chráněny a mohly mít delší životnost,“ doufá senátorka. Ta se zabývá i režimem komunikací vedoucích z Ostravy do Frýdku-Místku, dál na Frýdlant, do Beskyd, až na hranici se Slovenskem. Zastřešuje úsilí o celoroční zákaz vjezdu tranzitní kamionové dopravy do Chráněné krajinné oblasti Beskydy.

„Chceme, aby kategorie komunikace od Frýdlantu na Hamry byla změněna, protože ji velmi přetěžuje tranzitní kamionová doprava. V horských oblastech se stávají dopravní nehody, které dosti paralyzují celý ten úsek, dochází k ucpání celého koridoru a ke znečišťování životního prostředí v CHKO, kde je zásobárna pitné vody,“ poukázala na zastupitelstvu senátorka Pešatová, která připomněla, že v devadesátých letech došlo k rozsáhlé změně v uspořádání silniční sítě v ČR, umožňující využívání předmětné komunikace pro kamionovou dopravu. S blížící se dostavbou obchvatu Frýdku-Místku se ale po čtvrtstoletí otevírá možnost zákazu, kterým by byla tranzitní kamionová doprava odkloněna směrem na Třinec.

V závěru svého vystoupení senátorka Helena Pešatová informovala o své senátorské kanceláři na Zámeckém náměstí a vyzvala nejen zastupitele, ale i občany ke spolupráci na řešení problémů, které je trápí.