Není zřejmě jiný projekt, který by byl více spojován s předchozí radnicí vedenou ČSSD, než MHD zdarma. Její koaliční partneři tento originální přístup a způsob, jak korigovat neúnosnou automobilovou dopravu, museli s větším či menším skřípěním zubů tolerovat a většina stran se k ní vyjadřovala velmi zdrženlivě, vědoma si, jaké oblíbenosti u místních obyvatel MHD za korunu ročně požívá. Podle posledních zpráv však už je nová koalice ochotna vypustit vlaštovku, která má zjistit, zda nazrál čas pro změny v tomto systému.
Podle vyjádření tiskové mluvčí frýdecko-místecké radnice Jany Musálkové Jeckelové radnice uvažuje o zdražení jednotlivého jízdného, které platí ti, kteří si nevyřídili potřebnou kartu, rovnou na dvojnásobek, z 10 na 20 korun.„Mělo by to ročně přinést asi pět až sedm milionů v tržbách navíc. O tuto částku se sníží ztráta z provozu MHD, která činí každý rok přibližně 130 milionů korun,“ počítá zajíce před honem radnice, která hledá jakoukoliv příležitost, jak dát dohromady finance na megalomanský projekt architektky Jiřičné. Může se ale snadno přepočítat, protože řady těch, kterým občasná desetikačka u řidiče nestála za to, aby si prošli nutnou administrativou pro MHD zdarma, mohou prořídnout, stejně jako může přibýt těch, co raději naskočí na sdílený bike nebo koloběžku. Provoz bikesharingu navíc radnice stejně dotuje, takže finančně si nepomůže, naopak.
Radnice má zdražení o sto procent, ospravedlňované téměř dva roky trvajícím úbytkem cestujících i tržeb v souvislosti s koronavirem a nárůstem mzdových i provozních nákladů, teprve schvalovat, ale balónek už byl vypuštěn a ukáže, zda ti, pro které MHD zdarma není vlajkovou lodí, usoudí, že se nemusí bát ji potopit nebo výrazněji otesat.
To bude tím, že radní nejezdí autobusem. Vozí si zadky v drahých limuzínách.