Na červnovém zasedání zastupitelstva vystoupil bývalý náměstek pro dopravu Karel Deutscher (ČSSD) proti dotačnímu programu „Podpora pořízení hybridních automobilů“, když měli zastupitelé schválit výdaj přes půl milionu korun pro sedm majitelů, kteří ve svých garážích přivítali zbrusu nový a k přírodě šetrnější Lexus, Toyotu, Hondu či Hyundai. Navrhl celý program zrušit, protože „obyčejným lidem nic nepřináší, pouze dotuje milionáře, kteří by si dané vozy stejně pořídili“.

„Naprosto se míjí cílem a myslím si, že v dnešní době bychom si neměli dovolit takto plýtvat penězi. V minulé koalici byl tento program zaveden kvůli hnutí ANO, s tím, že nám zase budou tolerovat MHD zdarma. Když si ale vezmeme, že MHD zdarma nás stojí nějakých deset milionů korun, kolik přepraví lidí a kolik ušetří pojížděk automobilem, tak ten ekologický přínos milionu korun na hybridy mi přijde úplně marginální,“ porovnával Karel Deutscher.

„Téma ekologie je zajisté součástí všech volebních programů, jsem rád, že vypíchl ten náš. Přístup k ekologii se liší, vyvíjí, každý má jiný přístup. Osobně si myslím, že právě malé drobné kroky, které se mohou udělat ke zlepšení stavu životního prostředí, vedou k té udržitelnosti, k snižování negativních vlivů na ekologii. Je to průkopnický krok, má svůj význam, a byť se to může někomu zdát zbytečné, nákladné, chceme ten program i nadále podporovat,“ zareagoval náměstek primátora Jakub Míček (ANO). Karel Deutscher ovšem vyslovil pochybnost ohledně ekologického přínosu tohoto programu, a chtěl jeho zpracování v písemné formě, a dále pochyboval, že by dotace byla rozhodujícím důvodem pro to, že si lidé ekologický vůz koupí. Rozpoutal však debatu o tom, kde je hranice toho, co lze po úřadu písemně požadovat. „Přebírat čočku a hrách by šlo určitě lépe, než zjišťovat údaje, které jsou nezjistitelné,“ bránil svého kolegu i svůj ekologický program náměstek primátora Radovan Hořínek. Další zastupitel za ANO, který ovšem přeběhl k Našemu Městu, Jaroslav Zabavík se pozastavil nad „náhlým zlomem ČSSD“: „Není to urážlivost dětí?“

„Tady evidentně někdo neposlouchá. Říkal jsem, že když jsme byli členové, tak jsme tolerovali tento program kvůli koaličnímu partnerovi,“ opáčil Karel Deutscher, který ještě ve vzniklé přehlídce, kdo co měl ve volební programu, stihl zdůraznit, že ČSSD sice MHD zdarma zaváděla s vizí „do doby výstavby obchvatu“, nicméně je přesvědčena, že právě tento ekologický projekt se ukázal natolik přínosný, že by měl „trvale patřit do portfolia služeb pro naše občany“. Pro zrušení programu podporujícího hybridy se v hlasování vyslovilo 15 zastupitelů, 26 posvětilo poskytnutí investiční dotace 75 tisíc korun pro dalších sedm zájemců. Vzhledem k nastavení programu je však nepoužijí na nákup vozidel, ale spíše si zavýskli, že budou mít na pěknou rodinnou dovolenou.